Według definicji Rady OECD w czerwcu 2005 r.,
edukacja finansowa
jest procesem, w którym konsumenci i / lub inwestorów:
- zwiększyć swoją wiedzę o produktach, pojęć i ryzyko finansowe
- nabyć poprzez informację, edukację i obiektywnego doradztwa,
umiejętności i pewność siebie:
- stają się bardziej wrażliwe na zagrożenia i możliwości w sprawach
finansowych
- w uzasadnionych wyborów z pełną świadomością
- gdzie znaleźć pomoc finansową
- podjęcie innych skutecznych działań w celu poprawy ich finansowego
dobrobytu Według definicji Rady OECD z czerwca 2005 roku, edukacja
finansowa jest procesem, w którym konsumenci i / lub inwestorów: 1.znajomość
produktu, koncepcje i ryzyko finansowe 2.poprzez doradztwo informacji, edukacji
lub cel, umiejętności i pewność siebie: stają się bardziej wrażliwe na
zagrożenia i możliwości w sprawach finansowych w uzasadnionych wyborów z pełną
świadomością gdzie znaleźć pomoc finansową podjęcie innych skutecznych działań
w celu poprawy ich finansowego dobrobytu Szersza edukacja finansowa rozciąga się
na całej populacji, a nie tylko dla konsumentów i inwestorów. Obejmuje ona
wymiar kulturowy i mniej pragmatyczne, a mianowicie wzajemne zrozumienie biznesu
i świat finansów, w którym żyje. Definicja ta jest używana przede wszystkim we
Francji przez Institute for Public edukacji finansowej. Ona ma zamiar wyjść poza
użytkowym charakterze anglosaskim definicji, obecnie używanego przez OECD.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz